Russia-24

Summary

Russia-24
Россия-24
Rossiya-24 Logo.svg
CountryRussia
Broadcast areaWorldwide
NetworkVGTRK
HeadquartersMoscow, Russia
Programming
Language(s)Russian
Picture format576i 16:9 SDTV (SECAM/PAL/NTSC)
Ownership
OwnerRussian government
Sister channelsRussia-1, Russia-2, Bibigon, Russia-K, RTR-Planeta, RT
History
Launched1 July 2006
Former namesVesti
Links
Websitehttp://vesti.ru/
Availability
Terrestrial
AnalogueVarious
Digital Terrestrial7
Cable
Natsionalniye Kabelniye SetiChannel 28
UPC RomaniaChannel 427 (digital with DVR)
Channel 195 (digital)
Satellite
NTV Plus (Russia)138
DirecTV (United States)Channel 2147
IPTV
Free (ISP) (France)Channel 653
Streaming media
russia.tvRussia 24. Live

Russia-24 (Russian: Россия-24) is a state-owned Russian-language news channel from Russia. It covers major national and international events as well as focuses on domestic issues. It is owned by VGTRK.[1][2]

History

The broadcast began January 1, 2007 in Russia, February 7 - on the West Coast of the United States, May 19, 2008 - in Serbia, October 9, 2008 - in Kyrgyzstan. VGTRK Crimea started broadcasting on March 10, 2014.

The editor-in-chief of the channel is Evgeny Bekasov (since 2012).

The channel aspires to give a broad and impartial [2] outline of life in all of Russia’s regions from its European exclave of Kaliningrad to Vladivostok in the Far East.

The channel was named Vesti until 1 January 2010, when the public-owned VGTRK rebranded its channels.

The channel is banned in Ukraine.[citation needed]

References

  1. ^ "ВГТРК запустила информационный канал "Вести"". lenta.ru.
  2. ^ a b "Добродеев пообещал президенту русский CNN". lenta.ru.

External links

  • Media related to Rossiya 24 at Wikimedia Commons
  • Official website
  • Russia-24's channel on YouTube